Запрос запчастей 0

Система відключення частини циліндрів (MDS)

Multi-Displacement System або скорочено MDS вперше була встановлена ​​на автомобілі марки Jeep Grand Cherokee, який має двигун HEMI, обсягом 5,7 літра. Призначення даної системи полягає у відключенні половини циліндрів в ситуації, коли автомобіль деякий час рухається з постійною швидкістю або з невеликими плавними прискореннями. Саме система активується при русі на швидкості, що перевищує 30 км / год, коли частота обертання коленвала не більше 3000 об / хв.

Використання системи MDS дозволяє істотно підвищити паливну економічність автомобіля (її рівень залежить від конкретних умов руху, але становить приблизно 20 відсотків). Здається, що досвідчені водії оцінять сповна її переваги. Перемикання двигуна з роботи на повну, тобто, наприклад, з восьми циліндрів, до половинній потужності, коли залишаються активними тільки чотири циліндри, відбувається практично миттєво - для цієї операції досить якихось 40 мілісекунд, тобто 0,040 секунди. Причому воно відбувається в повністю автоматичному режимі, без участі водія. Більше того, ні він, ні тим більше пасажири не помітять цього перемикання.

Також слід зазначити, що подібна система підвищує не тільки економічність, але і екологічність автомобіля, оскільки викид токсичних речовин зменшується пропорційно кількості відключаються циліндрів.

Але, як і в будь-якому технічному нововведенні, є у MDS і деякі недоліки, до яких відносяться, перш за все, підвищені значення вібрації і шуму. Та й двигун при включеній системі MDS працює під додатковими навантаженнями, практично на знос. Це особливо важливо, оскільки згідно зі статистикою автомобілі можуть без серйозних наслідків працювати під повним навантаженням не більше третини від загального часу роботи. Іншими словами, більшу частину свого робочого часу двигун працює з далеко неповним навантаженням, що, в свою чергу, викликає значні насосні втрати, а це особливо актуально для моторів, оснащених великою кількістю циліндрів (а саме шість, вісім і дванадцять циліндрів). Якщо ми маємо справу з двигунами з меншим числом циліндрів, то двигун після активації системи MDS починає працювати нерівномірно.

Технічно система відключення частини циліндрів реалізується шляхом відключення подачі палива на частину циліндрів, яке виконується закриттям відповідних впускних і випускних клапанів. Сьогодні дана задача вирішується використанням електромагнітних форсунок, що мають електронне управління. Взагалі для реалізації даного методу існує декілька технічних рішень, серед яких MDS є далеко не єдиним варіантом. Хтось для цього вимикає коромисло, хтось використовує кулачки распредвала, роблячи їх різної форми. На Jeep Grand Cherokee пішли своїм шляхом, застосовуючи для цього штовхач, який має спеціальну конструкцію.

Зупинимося на цьому штовхачі детальніше. Як вже було сказано, він має спеціальну конструкцію, яка забезпечує роз'єднання распредвала і потрібного клапана. В деякий момент часу в штовхач подається спеціальне масло, видавлювати відповідний штифт - штовхач стає деактивованим. Тиск цього масла регулюється за допомогою електромагнітного клапана.

Наостанок зазначимо, в яких випадках може стати в нагоді часткове відключення циліндрів. Зокрема, такий підхід нерідко використовується при діагностиці двигуна. Зрозуміло, що сама MDS рішенням подібних завдань не відповідає, але варіантом використання цілком є. Або, наприклад, така функція може бути корисною при виникненні тих чи інших форс-мажорних обставин.

x

Дякуємо Вам за звернення!

Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом у робочі години.

x
Запит запчастин